Retningslinjer for KAYAK-annoncører:

Disse retningslinjer er et supplement til indrykningsordren og de medfølgende vilkår og betingelser, der er underskrevet af KAYAK og annoncørerne. Derudover skal annoncører overholde KAYAK Network annonceringspolitikker.

Generelle retningslinjer

1 . Disse retningslinjer gælder for annoncørindhold på alle KAYAK-brands og tilknyttede selskaber på tværs af alle markeder og platforme, herunder men ikke begrænset til KAYAK, OpenTable, Cheapflights, momondo, HotelsCombined, SWOODOO, checkfelix, mundi, Travelsearch, Roomsearch, og henvisninger til “KAYAK” omfatter alle brands og tilknyttede selskaber.

2. Det er annoncørens ansvar at sikre, at de overholder de lokale regler, love og bestemmelser på hvert marked. Disse retningslinjer gælder kun for indhold, der leveres til visning for KAYAK. De foregiver ikke at være udførlige og er et supplement til ethvert lovkrav, som altid har forrang.

3. Annoncører forventes at følge god forretningsskik ved at være gennemsigtige og fair over for brugere og forretningspartnere såvel som konkurrenter.

Annoncørens hjemmeside (inc. Mobil-applikationer)

4. Hjemmesiden er fuldt operationel med mulighed for at booke onlinebilletter (vs. form fill/call only), med undtagelse af specifikke click-to-call-annoncører

5. Click-to-call annoncører

  1. Ingen overtakserede telefonlinjer
  2. Unikt sporbart telefonnummer
  3. 24-7 callcenter

6. Hjemmesiden er professionelt designet med fungerende links, privatlivspolitik, vilkår og ingen stavefejl.

7. Hjemmesiden skal være fuldt oversat til det lokale sprog og understøtte lokal valuta og betalingsmetoder

8. Alle annoncer skal linke direkte til søgeresultater, hvor det er relevant. Mobil-annoncer må ikke omdirigere brugere til app-butikker eller app-installationsanmodninger

Akkreditering

9. Annoncøren skal være fuldt akkrediteret som påkrævet:

  • IATA-akkreditering til alle rejsebureauer og flyselskaber
  • USA og Californien: OTA’er skal have en Airlines Reporting Corporation (ARC) akkreditering
  • STORBRITANNIEN: ATOL for udbydere af pakkerejser og/eller ABTA-licens, hvor det er relevant.
  • Retningslinjer for kundeservice

    10. Brugerne skal tilbydes tilstrækkelig kundeservice, herunder, men ikke begrænset til, lokale telefonnumre med kundeservice på det lokale sprog.

    11. Telefonlinjer skal have rimelige åbningstider (f.eks. 9.00 – 17.00, lokal tid)

    12. Alle e-mails sendt af en bruger bør modtage et svar fra en kundeservicemedarbejder inden for to hverdage

    13. Når KAYAK videregiver en brugerklage til annoncøren, skal annoncøren svare KAYAK inden for én arbejdsdag og forklare situationen og fremlægge en løsning, hvis det er aktuelt

    14. Hvis en annoncør konsekvent modtager brugerfeedback om dårlig praksis, forbeholder KAYAK sig retten til at fjerne annoncørens indhold på ubestemt tid

    15. Online kundeanmeldelser vil blive taget i betragtning

    Prisfastsættelse og nøjagtighed (for annonceplaceringer med live-prisfastsættelse)

    16. Annoncører forventes at levere nøjagtigt indhold til KAYAK for at sikre, at de priser, der vises på KAYAK, er de samme som dem, der opkræves af brugeren, når bookingen gennemføres på annoncørens websted.

    17. KAYAKs nøjagtighedsmålinger skal aktiveres af annoncøren, så vi kan dele disse data for at forbedre priskvaliteten

    18. En annoncør med prisnøjagtighedsproblemer risikerer at blive deaktiveret af KAYAK, indtil annoncøren kan bevise, at kvaliteten af dens indhold er forbedret

    Cheapflights Panel Annoncører og andre CMP2 Annoncører

    19. For CMP2-annonceplaceringer – ved klik fra disse annoncer skal annoncører vise et søgeresultat, der er relevant for brugerens søgeparametre, som den primære oplevelse i fokus. Partnere kan stadig have sammenlignende eller andre reklamer på deres side, så længe det ikke hæmmer søgeresultaterne (dvs. overlays, pop-ups, store header-enheder bør ikke være i fokus ved click-through). Annoncører, der overtræder denne politik, vil få deres annonceplaceringer sat på pause, indtil problemet er løst.

    Markedsspecifikke krav

    EMEA

    20. Virksomheder, der er registreret uden for EU, skal overholde EU’s regler for salg af fly-, hotel-, billeje-, krydstogt- eller togbilletter

    LATAM

    21. Virksomheden forstår, at minimumsinvesteringen pr. land inden for LATAM-området er $3K USD pr. måned med en minimumskontrakt på $10K og risikerer opsigelse, hvis disse minimumskrav ikke er opfyldt

    NORAM

    22. Better Business Bureau eller lignende agentur med karakteren B eller bedre

    23. Virksomheden forstår, at den samlede faktura skal være på mindst 10.000 USD pr. måned og mindst 30.000 USD pr. kontrakt i USA og risikerer opsigelse, hvis disse minimumskrav ikke er opfyldt

    Strafaktion

    KAYAK har efter eget skøn ret til når som helst at sætte annoncøren på pause for overtrædelse af ovenstående retningslinjer. I tilfælde af pausering vil annoncørens indhold først blive aktiveret igen, når KAYAK efter eget skøn finder det godtgjort, at problemet er blevet løst.