IATA-kode | SK |
---|---|
Flyruter | 427 |
Populær rute | Oslo Gardermoen til Trondheim Værnes (TRD) |
Lufthavne | 104 |
Populær lufthavn | Oslo Gardermoen |
Bedste nærværende og menneskelige service. SAS slår andre flyselskaber på service. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Xxxx
All good👌
No covid safety. Keep distance apparently don’t count when you onboard or in the bus from gate to/from plane. Could hardly move. And late again, again, again. Seems to be the new norm.
Ulemper: Udkald til gate, hvorefter vi stod 15-20 min. uden info om forsinkelsen. I fly vidste man ikke at vi havde købt breakfast hjemmefra, men vi fik det da uden problemer alligevel. Men brød kun budt én gang og kaffe 2. gang langt senere. I Malaga ventede vi næsten en 1/2 time ved bagagebånd.
Fordele: N/A
Ulemper: Et halvtomt fly med en aldrende besætning der klart havde været for længe på arbejdsom kun havde fokus på at blive hurtigt færdige med pligterne så de kunne komme til at pludre med hinanden.
Fordele: N/A
Ulemper: N/A
Dejligt nyt fly A320neo
Fordele: Stille fly godt sæde.
Ulemper: Wifi virkede ikke eller kostede Xtra. Man fik ikke en gang et glas vand.
Når besætningen glemmer passagerne
Fordele: At jeg kunne ligge ned og sove
Ulemper: Sov hjem og fravalgte første servering på business. Der var også en større flok amerikanske gæster som dog valgte at feste igennem på turen - da jeg vågnede var personalet godt trætte af alle passagerer og da jeg ville have lidt i pantryet var det pakket ned 2 timer før ankomst - sikkert for at lukke førnævnte fest - men det retfærdiggør vel ikke at de øvrige gæster også har indløst billet til business og den service der betales for.
Lidt information skader vel ikke?
Fordele: Da vi først var kommet ombord på flyet gik tingene sin vante gang... ellers var der ikke meget hoved og hale på noget som helst.
Ulemper: Men hvorfor annoncerer man at flyet skal board 1 time inden det sker, så passagererne kommer til at stå i kø unødig lang tid. Flyveren var 1 time forsinket på Flightradar24 og også i virkeligheden!!! Det var ikke noget groundpersonalet ville ud med, så alle annonceringer gik efter tidsplanen - den originale med altså en times gap! SAS find jer en mere kvalificeret partner i Athen, da det er var helt hen i vejret og dårlig service.
Delay 1hr20. Tea tasted like used dishwater - not worth served
Fordele: Stewardess assistence
Ulemper: Delay without other notification than the expected change of departure and loooong wait before boarding
The crew is not very good.
Ulemper: We were traveling with two kids, and one of the kids drops some bread on the floor of the flight. One of the crew is angry to us about this, which makes us very uncomfortable.
Fordele: Samme som på hjemturen - sæderne var bedre ude i siden
Ulemper: Ingenting
SAS' nye fly må godt nok være meget i udu...
Fordele: Personalet var sådan set op og festede meget over at en kollega havde sidste tur inden pension. Desværre holdt de den kommende pensionist på business, så hvem det var der blev klappet af er stadig et myserium. Men hyggeligt at være med kabine personalet på arbejde
Ulemper: Gamle reservefly, hvor der mangler både det ene og det andet samt en 10 år forældet komfort. Når der sættes reservefly ind af væsentligt lavere kvalitet end den vare, som man forventet køb, så bude der være en eller anden form for kompensation. Forøvrigt glad for jeg ikke havde indløst business på denne tur da det i grunden havde været at betalte dobbelt for forventelig komfort på en moderne SAS Plus.
Fordele: Extra opmærksomhed i Plus class.
Ulemper: Kort nattesøvn.
Under middel oplevelse
Fordele: Meget smilende og godt trænet personale. Tommel op
Ulemper: Sandwich under al kritik. Meget dårligt udvalg
Fordele: Ekstra ben plads uden omkostning, hvis man er hurtig med check-ind. Gratis kaffe.
Flyet der aldrig kom...
Fordele: Super imødekommende kabinepersonale
Ulemper: Manglende information omkring hvorfor hjemturen blev med transit over Stockholm.
Vce airport bag drop mangler!
Fordele: ingen bagage drop før SAS bemander indcheckningsskrankern to timer før take off. Vi var flere som hang timevis i hallen m indcheckning. Heldigt at der ikke var forsinkelse!
Fordele: fast boarding
Ulemper: uncomfortable seats
Det nye ét taskes program er vist lidt af en taber
Fordele: SAS har fundet ud af at man kan boarde bagfra også - men det har SAS' kunder ikke helt fundet ud af så der var lidt kaos med folk der ville hver sin vej i de smalle gange med der "medbring kun én taske"
Ulemper: Når man laver en billet hvor der kun må medbringes én taske i kabinen, så medbringer folk STORE kabinekufferter. SAS burde håndhæve størrelsen på kabinekufferterne da der næsten kom rejsekufferter ombord - så boarding tog lang tid. Og så var det besynderligt at sidde ombord i flyveren og få en SMS der der fortalte at flyveren var aflyst - at man kunne få billetten refunderet da det var begrænset med mulighed for ombookning - og så måtte man selv som om man kunne finde en alternativ rute hjem. Har SAS nu også smidt ansvaret for sine passagerer - sammen med billige billetter? Flyveren fløg dog - og der var en SMS der afkræftede den første da vi landede i København... en besynderlig tur hjem fra Dublin, det var det!
SAS - Selvudslettende Almindelig Service
Fordele: Det er jo en af SAS' succesruter med masser af passagerer - besætningen var dejligt positive, men er fanget i firmaets strategi om at give maks. minimal service, hvis ikke man har købt en Fleksbillet. Kan i skrivende stund ikke komme i tanke om andre firmaer end SAS der har skåret så meget ind til benet med hensyn til plain servering.
Ulemper: Som sådan ikke noget - kender jo SAS og mit temperament har lagt sig i forhold til fordums urentable storhed, hvor det var flyve SAS var noget man virkelig så frem til som en unik oplevelse.
Delay
Ulemper: Som det skete for et par uger siden også, så var flyet forsinket ca 50 minutter. Med konsekvenser for rejsens planlagte indhold naturligvis. Kedelig kotyme, som er indført!
Scandinavian Airlines har direkte fly til 103 byer i 32 forskellige lande. Trondheim, Oslo og Bergen er de mest populære byer, som Scandinavian Airlines flyver til.
Scandinavian Airlines har de fleste flyvninger i Oslo.
KAYAK er en rejsesøgemaskine, hvilket betyder, at vi løbende søger på nettet for at finde de bedste tilbud til vores brugere. Vi behandler over 2 mia. flyforespørgsler om året og kan derfor vise en række forskellige priser og valgmuligheder på fly fra stort set alle flyselskaber, herunder Scandinavian Airlines.